§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Sklep internetowy (zwany dalej Sklepem), działający pod adresem

www. wyd-klasa.pl prowadzony jest przez Wydawnictwo Klasa.

  • Sklep zajmuje się sprzedażą produktów, w tym plików  elektronicznych (e-publikacji) za pośrednictwem sieci Internet.
  • Właścicielem Wydawnictwa jest AWI Agnieszka Wojciechowska, ul. Zamkowa 14/8, 62-320 Miłosław, NIP 7891786447, REGON 381931855.
  • Niniejszy Regulamin jest dokumentem określającym prawa i obowiązki  Sprzedawcy oraz Klientów, zasady korzystania ze Sklepu oraz zawierającym informacje niezbędne dla Klientów stosownie do obowiązujących przepisów.
  • Klient – osoba, która zawarła ze Sprzedawcą umowę o założenie konta w Sklepie, a także osoba, która nie posiada jeszcze konta w Sklepie, ale jest w trakcie wybierania towarów lub składania zamówienia.
  • Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zdefiniowana w art. 22[1] Kodeksu cywilnego).
  • Konto – konto założone przez Klienta w Sklepie, zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
  • Podane w Sklepie ceny towarów zawierają podatek VAT i wyrażone są w polskich złotych.
  • Ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy. Klient o koszcie dostawy jest każdorazowo wyraźnie informowany najpóźniej w chwili wyrażenia woli związania się umową i wyraża zgodę na pokrycie tych kosztów.
  • Treści prezentowane na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, ale zaproszenie do składania ofert.

§ 2 Rejestracja w Sklepie

  1. W celu dokonania zakupu w Sklepie niezbędne jest wejście na stronę www.wyd-klasa.pl, z wykorzystaniem komputera lub urządzenia elektronicznego  o parametrach spełniających wymogi określone w § 7 pkt. 3 i założenie Konta w Sklepie.
  2. Założenie Konta możliwe jest przed dokonaniem wyboru towarów, które Klient zamierza kupić, a także po wybraniu tych towarów, a przed złożeniem zamówienia.
  3. W celu założenia Konta, na stronie Sklepu należy kliknąć zakładkę „Załóż Konto”. Należy wprowadzić adres poczty elektronicznej (e-mail) oraz hasło, za pomocą których Klient będzie się logował do swojego Konta w Sklepie.
  4. Następnie należy wypełnić formularz rejestracyjny podając: imię, nazwisko lub nazwę (firmę). W przypadku Klientów nie będących konsumentami także numer NIP.
  5. Rejestracja i utrzymywanie Konta w Sklepie są nieodpłatne.
  6. Do dokonania rejestracji niezbędna jest akceptacja treści Regulaminu oraz Polityki prywatności.
  7. Sprzedawca wysyła na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym informację o rejestracji Konta. Wraz z informacją wysyłana jest treść niniejszego Regulaminu oraz Polityki prywatności.
  8. Rejestracja zostaje skutecznie dokonana z chwilą kliknięcia przez Klienta w przycisk „załóż konto”. Z tą chwilą między Sprzedawcą a Klientem zawarta zostaje na odległość, na czas nieokreślony, umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, polegająca na utrzymywaniu przez Sprzedawcę w Sklepie Konta Klienta, umożliwiającego mu zakup towarów dostępnych w Sklepie. Klient, który jest konsumentem, może odstąpić od tej umowy stosownie do przepisów zawartych  w § 6 Regulaminu. (Czternastodniowy termin na odstąpienie od umowy liczony jest od dnia zawarcia umowy). Formularz odstąpienia od umowy znajduje się w załączniku do Regulaminu, a także na stronie Sklepu.
  9. Każda ze stron może w każdej chwili wypowiedzieć umowę o utrzymywanie Konta bez wskazania przyczyn bez okresu wypowiedzenia.
  10. Każdorazowo przy logowaniu się do Konta, Klient zobowiązany jest wprowadzić hasło. Sprzedawca zaleca staranne przechowywanie danych służących do logowania i nie udostępnianie ich osobom trzecim.

§ 3 Zawarcie i wykonanie umowy

  1. Sprzedawca sprzedaje towary w Sklepie na podstawie zamówień składanych przez Klientów. Zamówienia składać można 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
  2. W celu zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą niezbędne jest wejście na stronę www.wyd-klasa.pl, z wykorzystaniem komputera lub urządzenia elektronicznego  o parametrach spełniających wymogi określone w § 7 pkt.
  3. Na stronie Sklepu prezentowane są towary, a także następujące informacje: nazwa (lub tytuł)  i istotne cechy towaru, cena brutto, koszt dostawy, możliwe sposoby i terminy zapłaty, sposoby i terminy dostarczenia towaru, informacja o ponoszeniu przez konsumenta kosztów zwrotu towaru w przypadku odstąpienia od umowy. Przy każdym towarze, który można zamówić, znajduje się także przycisk „dodaj do koszyka”. Należy go wcisnąć w celu zamówienia towaru.
  4. Następnie należy nacisnąć przycisk „zobacz koszyk”.
  5. Dodanie towaru do koszyka nie oznacza, że towar ten został zamówiony. Do koszyka można dodawać kolejne towary, usuwać towary, zmieniać ilość dodanych towarów. Można też zrezygnować z dokonania zamówienia.
  6. Jeżeli Klient posiada ważny kod rabatowy i jednocześnie aktualna jest promocja związana z wykorzystaniem tego kodu rabatowego, (jeżeli kod rabatowy jest elementem promocji), możliwe jest wpisanie kodu rabatowego w odpowiednią rubrykę. Wpisanie odpowiedniego kodu rabatowego powoduje, że w koszyku automatycznie przeliczona zostaje cena.
  7. Szczegóły dotyczące danej promocji wynikają z regulaminu promocji dostępnego w Sklepie lub są umieszczone na stronach Sklepu.
  8. Następnie należy wybrać jeden z dostępnych w sklepie sposobów dostarczenia zamówionego towaru (kurier DPD, paczkomaty InPost, paczkomaty InPost – pobranie, kurier InPost, kurier InPost – pobranie, Pocztex Kurier 48, Poczta Polska – przesyłka polecona).  Wskazanie sposobu dostarczenia towaru ma wpływ na termin i koszt dostawy; zarówno termin, jak i koszt wyświetlają się w koszyku, po dokonaniu wyboru sposobu dostawy.
  9. Nie ma możliwości odbioru osobistego towaru.
  10. Jeśli Klient dokonał zakupu e-publikacji, po dokonaniu zakupu, pobiera plik w zakładce moje konto/pliki do pobrania.
  11. W celu dokonania zamówienia, należy kliknąć przycisk „Przejdź do kasy”.
  12. Po naciśnięciu przycisku „Przejdź do kasy” Klient, który założył już Konto proszony jest o zalogowanie się do swojego Konta, a Klient, który nie ma jeszcze Konta, proszony jest o jego założenie (zgodnie z procedurą wskazaną w § 2).
  13. W tym miejscu możliwe jest wpisanie kodu rabatowego, jeśli Klient nie dokonał tego wcześniej.
  14. Możliwy jest zakup towaru bez posiadania konta (oprócz e-publikacji). Wystarczy wypełnić w tym momencie dane do płatności. Do zakupu e-publikacji niezbędne jest posiadanie konta.
  15. Kolejnym krokiem jest dokonanie wyboru sposobu płatności.
  16. Dostępne są następujące sposoby płatności:  kartą lub transferem bankowym (przelewem) natychmiastowym obsługiwanymi przez serwis PayU  SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON 300523444.
  17. Jeżeli Klient wpisze nr NIP w zamówieniu, zostanie wystawiona faktura VAT.
  18. W tym momencie, przed złożeniem zamówienia należy złożyć oświadczenia: o akceptacji Regulaminu, o tym, że Klient wie, że złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty oraz o zgodzie na poniesienie podanych kosztów dostawy i kosztów związanych ze sposobem płatności (w przypadku wybrania płatności „za pobraniem”), a także o zgodzie  na poniesienie kosztów zwrotu towarów przypadku odstąpienia od umowy.
  19. W celu złożenia zamówienia, należy nacisnąć przycisk „Kupuję i płacę”.
  20. Po złożeniu przez Klienta zamówienia, wysyłany jest do niego list elektroniczny (e-mail) potwierdzający złożenie zamówienia. W liście tym zawarte są istotne elementy zamówienia: nazwy (tytuły) zamówionych towarów, ilości, ceny, sposób i koszty transportu, przypuszczalny termin dostawy, sposób płatności (i ewentualne dodatkowe koszty wynikające ze sposobu płatności). Załączona jest także treść Regulaminu, pouczenie o prawie odstąpienia od umowy i formularz odstąpienia do umowy.
  21.  Umowa zostaje zawarta z chwilą wprowadzenia listu elektronicznego (e-maila), o którym mowa w punkcie poprzedzającym, do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Klient mógł się z nim zapoznać. List elektroniczny (e-mail) stanowi potwierdzenie zawarcia umowy.
  22. Wraz z zamówionym towarem Klient otrzymuje (zgodnie z dokonanym przez siebie podczas składania zamówienia wyborem) fakturę lub paragon.

§ 4 Transport

  1. Wszystkie przesyłki Sprzedawca nadaje w terminie do 3 dni roboczych.
  2. Zamówiony towar dostarczany jest pod adres Klienta wskazany podczas rejestracji Konta albo podczas składania zamówienia (jeżeli został podany inny adres).
  3. Dostawa realizowana jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. Dostawa następuje wyłącznie w dni robocze.
  5. Towar dostarczany jest Klientowi w sposób wybrany przez niego w trakcie składania zamówienia. Sposoby, koszty i terminy dostawy określone są każdorazowo w trakcie składania zamówienia (załącznik nr 2 do Regulaminu).
  6. Wraz z towarem Klientowi dostarczany jest dowód sprzedaży towaru.
  7. Nie ma możliwości osobistego odbioru towaru..
  8. Odbiór przesyłki należy potwierdzić podpisem na dokumentach przedłożonych przez kuriera (lub  listonosza).

§ 5 Reklamacje

  1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi towary bez wad. Regulacja odpowiedzialności z tego tytułu zawarta jest w przepisach kodeksu cywilnego, w szczególności w przepisach o rękojmi: w art. 556 oraz 5561-5563.
  2. Klient ma prawo do reklamacji towaru na podstawie przepisów o rękojmi lub gwarancji, jeżeli gwarancja została udzielona.
  3. Klient ma także prawo do zgłaszania reklamacji dotyczącej funkcjonowania Sklepu.
  4. Reklamacje towarów na podstawie rękojmi oraz reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu  powinny być zgłaszane na piśmie, na adres Sprzedawcy lub listem elektronicznym na adres: kontakt@wyd-klasa.pl
  5. Zgłoszenie reklamacyjne na podstawie rękojmi powinno zawierać imię, nazwisko, adres Klienta, numer telefonu kontaktowego, wskazanie reklamowanego towaru, udokumentowanie, że towar został zakupiony w Sklepie (np. poprzez podanie numeru rachunku lub faktury, kopii rachunku lub faktury wraz ze wskazaniem, której pozycji reklamacja dotyczy, numeru zamówienia) oraz wskazanie przyczyny reklamacji.
  6. Sposób rozpatrywania reklamacji: w przypadku reklamacji z tytułu rękojmi dotyczących wad towarów Sprzedawca prosi o przesłanie reklamowanego towaru na wskazany adres w celu dokonania oględzin.
  7. W przypadku reklamacji dotyczących funkcjonowania Sklepu, Sprzedawca sprawdza czy Sklep funkcjonuje (lub funkcjonował w okresie, którego dotyczy reklamacja) zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz obowiązującymi przepisami, czy mają (lub miały) miejsce nieprawidłowości w funkcjonowaniu Sklepu i ewentualnie jakie. Może w tym celu poprosić Klienta o dodatkowe informacje.
  8. Na podstawie zgromadzonych informacji, oględzin, a także postanowień niniejszego Regulaminu i przepisów prawa Sprzedawca podejmuje decyzję co do uznania lub nieuwzględnienia reklamacji, informując o tym Klienta.
  9. W przypadku reklamacji towaru z tytułu rękojmi Sprzedawca ustosunkuje się do niej w terminie 14 dni, od daty otrzymania żądania wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo oświadczenia o obniżeniu ceny z określeniem kwoty, o jaką cena ma być obniżona.
  10. Klient, który złożył reklamację na piśmie, powiadomiony zostanie o wyniku jej rozpatrzenia na piśmie, a Klient, który złożył reklamację listem elektronicznym, powiadomiony zostanie listem elektronicznym.
  11. Reklamacje na podstawie gwarancji powinny być zgłaszane i będą rozpatrywane zgodnie z postanowieniami zawartymi w treści gwarancji (jeżeli została udzielona).
  12. Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Może skorzystać w szczególności z procedur mediacyjnych zapewnionych przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej lub stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Zasady dostępu do tych procedur znajdują się na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

§ 6 Odstąpienie od umowy

  1. Klient będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość z wykorzystaniem Sklepu  ma prawo odstąpić od umowy, w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy zakupu towaru wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie towaru. Termin do odstąpienia od umowy o świadczenie usługi wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
  4. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy znajdującego się w załączniku do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. Skutki odstąpienia od umowy.

W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybrania przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Sprzedawca wstrzyma się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

     7. Towar należy odesłać lub przekazać niezwłocznie, a w każdym razie nie później, niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli towar zostanie odesłany przed upływem 14 dni. Towar powinien być kompletny tj. wraz z pełnym wyposażeniem i akcesoriami stanowiącymi jego integralną część w należyty sposób zapakowany i zabezpieczony przed uszkodzeniem (na przykład w sposób zbliżony do tego, w jaki towar był opakowany w trakcie transportu do Klienta) i w miarę możliwości zapakowany w oryginalne opakowanie.


     8. Uzyskanie zwrotu poniesionych kosztów zakupu e-publikacji, możliwe jest jedynie w przypadku gdy stan faktyczny okaże się niezgodny z opisem e-publikacji.

     9. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Wysokość tych kosztów szacowana jest maksymalnie na kwotę zbliżoną do kosztów wysyłki towaru do Klienta.
     10. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności towaru.
   

§ 7 Postanowienia końcowe

  1. W celu złożenia zamówienia w Sklepie niezbędna jest akceptacja postanowień Regulaminu.
  2. Zakazane jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym z wykorzystaniem Sklepu.
  3. W celu prawidłowego korzystania ze Sklepu i wszystkich jego funkcjonalności niezbędny jest dostęp do Internetu, standardowy system operacyjny i przeglądarka internetowa. Niezbędne jest też posiadanie adresu poczty elektronicznej (e-mail).
  4. Warunkiem korzystania ze Sklepu (w tym do dokonania zakupu oraz założenia Konta) jest wyrażenie zgody na korzystanie z plików cookies oraz włączenie funkcji obsługi tych plików w przeglądarce internetowej na komputerze lub urządzeniu, za pomocą którego Klient korzysta ze Sklepu. Korzystanie z oprogramowania lub funkcji komputera powodującej blokowanie plików cookies (np. programy antywirusowe, funkcje przeglądarek internetowych, funkcje zabezpieczeń) wyłącza możliwość prawidłowego korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu. Informacja o plikach cookies znajduje się w Polityce prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
  5. Nazwa Sklepu, jego znak graficzny i wszelkie znaki słowno-graficzne zamieszczone na stronie www.wyd-klasa.pl są chronione na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631) lub są zarejestrowanymi znakami towarowymi i jako takie podlegają ochronie prawnej na podstawie ustawy z dnia 30 czerwca 2000 roku „Prawo własności przemysłowej” (tekst jednolity: Dz. U. 2003 r. Nr 119 poz. 1117). Dotyczy to także znaków graficznych należących do banków producentów oferowanych w Sklepie towarów (w tym wydawców) lub innych przedsiębiorców.
  6. Korzystanie z Internetu wiąże się z zagrożeniami bezpieczeństwa, w szczególności w postaci ingerencji osób trzecich, w tym ingerencji w transmisję informacji za pomocą sieci, szkodliwego oprogramowania typu malware, spyware, robaki internetowe (worm), wirusy, czy łamania haseł. Sprzedawca dokłada należytej staranności w celu prawidłowego zabezpieczenia działania Sklepu.
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu. Zmiany regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od ich udostępnienia. Do zamówień złożonych przed wejściem zmiany w życie zastosowanie mają zapisy poprzedniego regulaminu.
  8. Regulamin obowiązuje od dnia 22.02.2020  r.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

 FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY/REKLAMACJI

Adresat: 

AWI Agnieszka Wojciechowska

Ul. Zamkowa 14/8

62-320 Miłosław

kontakt@wyd-klasa.pl

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)/ zgłoszeniu reklamacji

……………………………………………………………………………………

Przyczyny reklamacji (jeśli dotyczy):

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

……………………………………………………………………………………

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

………………………………………………………………………………….

Adres konsumenta(-ów)

……………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………….

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

………………………………………………………………………………………….

 Data ………………………………

Załącznik nr 2 do Regulaminu

KOSZTY I CZAS REALIZACJI WYSYŁKI

  1. Wszystkie przesyłki Sprzedawca nadaje w terminie do 3 dni roboczych.
  2. Maksymalny czas dostawy uzależniony jest wyboru opcji dostawy.

CENNIK

  Przesyłka zwykła Pobranie Czas realizacji
Paczkomaty InPost 12 zł 16 zł do 5 dni roboczych
Kurier InPost 15 zł 19 zł do 5 dni roboczych
Pocztex Kurier 48 16 zł do 5 dni roboczych
Kurier DPD 16 zł do 4 dni roboczych
Poczta Polska przesyłka polecona max.2 szt. 8,50 zł do 7 dni roboczych

Za zakupy powyżej 100 zł (po dokonaniu przedpłaty) – wysyłka gratis.

Wysyłka gratis nie przysługuje za zakupy za pobraniem.